Kent Olsson ny ekonomichef på Aprendere Skolor AB

Publicerat den 2 oktober 2023

Kent Olsson har idag utsetts till ny ekonomichef för Aprendere Skolor AB. Kent kommer närmast från ett uppdrag som ansvarig för redovisning och finansiell analys hos Hoivatilat AB (del av Aedifica Group) som planerar, utvecklar, bygger och är långsiktiga ägare till samhällsfastigheter avsedda förskola, skola, vård och omsorg. Kent tillträder tjänsten den 4 december.

Kent ersätter Michaela Ernfors som har valt att lämna sin roll som ekonomichef på Aprendere. Kent har under de senaste sex åren huvudsakligen arbetat i uppdrag med fokus på redovisningsansvar, systemimplementering och migrering av system kopplade till redovisningsfunktioner. Kent börjar hos oss som ekonomikonsult den 2 oktober för att gå parallellt med Michaela och få möjlighet till en bra överlämning, säger Claudia Lindström, vd på Aprendere Skolor.

Vi ser fram emot att välkomna Kent, vars 30-åriga erfarenhet av intern- och externredovisning och dess regelverk samt ekonomistyrning kommer passa bra på Aprendere och vara ett stort stöd i vår fortsatta utveckling.

Vi vill även passa på att önska vår avgående ekonomichef lycka till i fortsättningen och tacka för hennes värdefulla insatser.