Förvaltningsrätten i Stockholm avslår Aprenderes överklaganden av Skolinspektionens beslut

Aprendere Skolor AB (publ) (”Aprendere” eller ”Bolaget”) har mottagit Förvaltningsrätten i Stockholms dom avseende överklagandena av Skolinspektionens beslut om avslag på ansökningar om utvidgning respektive fortsättning av utbildningserbjudande för tre av Bolagets skolor på grund av påstådd bristande lämplighet utifrån ägar‑och ledningsprövning samt påstått bristande förutsättningar att följa gällande föreskrifter. Förvaltningsrätten har avslagit Bolagets överklaganden.

Som tidigare meddelats anser Aprendere att grunderna för Skolinspektionens beslut om avslag på ansökningarna är felaktiga.

Arbetet med att analysera domen pågår. Aprendere kommer att återkomma med Bolagets syn på domen och dess konsekvenser.

Förvaltningsrättens dom ska nu gås igenom och analyseras innan vi tar ställning till hur vi går vidare med processen, säger Claudia Lindström, vd för Aprendere skolor. Vi kommer tillsammans med våra juridiska rådgivare ta ställning till om vi kommer att överklaga domen eller inte.

Rulla till toppen