Claudia Lindström utsedd till vd för Aprendere Skolor AB

Publicerat den 5 augusti 2022

Styrelsen för Aprendere har idag utsett Claudia Lindström till ny vd för Aprendere Skolor AB. Claudia Lindström har under de senaste två åren arbetat som affärsutvecklingsdirektör i Atvexa. Hon tillträder den 8 augusti.

Claudia Lindström har arbetat som affärsutvecklingsdirektör i utbildningsföretaget Atvexa sedan augusti 2020 samt varit styrelseordförande i flera av Atvexas dotterbolag. Mellan 2018 och 2020 var hon affärschef på Skola24 och innan dess vd under 16 år på managementkonsultföretaget Humagic Group AB som hon var med och grundade 2001.

Claudia Lindström har en civilekonomexamen från Stockholms universitet och är även diplomerad personalvetare vid Företagsekonomiska Institutet. Hon är 56 år, gift och bor i Strängnäs.

– Det är med stor glädje jag idag kan presentera Claudia Lindström som ny vd. I Claudia får Aprendere en driven ledare med erfarenheter som entreprenör, vd, affärsutvecklare, ekonomichef och senior managementkonsult. Med sin förmåga att snabbt sätta sig in i och förstå verksamheters förutsättningar och behov av fokus och utveckling kommer Claudia att kunna ta Aprendere till nästa nivå och fortsätta vår framgångsrika tillväxtresa, säger Paul Lindquist, styrelseordförande i Aprendere.

– Jag ser fram emot att ta över stafettpinnen och fortsätta utveckla verksamheten utifrån Aprenderes kärnvärden mångfald, potential, flexibilitet och gemenskap och att tillsammans med mina blivande kollegor arbeta för att göra skillnad och bidra till våra elevers möjligheter och förutsättningar till utveckling och lärande, säger Claudia Lindström, tillträdande vd.

Avgående vd, Lars Tunberg, som tidigare meddelat styrelsen att han avser att gå i pension, avslutar sin anställning den sista augusti och kommer fram till dess bistå bolagets nya vd med transitionen. Som en av huvudägarna fortsätter Lars som styrelseledamot i Aprendere.

– Jag vill samtidigt passa på att å styrelsens vägnar tacka Lars Tunberg som tillsammans med sin bror Carl har byggt Aprendere från grunden och skapat det bolag vi ser i dag med stora möjligheter till fortsatt utveckling, säger Paul Lindquist